AUTOR: fr. Ivan Dominik Iličić, OP
Hvaljen Isus i Marija poštovani slušatelji Radio Marije srdačan vam pozdrav i Božji blagoslov po zagovoru Presvete Djevice Marije, najvjernije odvjetnice, najsnažnije zagovornice. Prikažimo svoje živote Isusu po Mariji i recimo: „Marijo, totus Tuus“ – potpuno sam Tvoj. Isuse, po Mariji Ti se potpuno predajem. Neka nas Gospodin blagoslovi po Mariji da možemo čuti i današnji duhovni poticaj, da otvorimo svoja srca da nam Gospodin progovori.
U današnjem evanđelju Gospodin nam govori kako je došao ispuniti zakon, a ne dokinuti ga. Iako znamo da su neki starozavjetni zakoni dokinuti, poput prinošenja žrtava u hramu koje su nepotrebne nakon što je Krist prinio jednu savršenu žrtvu za sva vremena. Isus Krist je i Svećenik, i Žrtva, i Oltar i Hram, stoga je po njegovoj žrtvi dokinut hram i hramska žrtva iz Staroga Zavjeta. Levitski zakonik nas više ne obvezuje u smislu vršenja njegovih odredbi. Obzirom na to, možemo reći da je Isus dokinuo ipak neke zakone iz Staroga Zavjeta, ali je dao onu glavnu bit i smisao svom zakonu. Sveo je zakon na ljubav prema Bogu i čovjeku i upravo u kontekstu ljubavi i slobode srca možemo činiti onaj istinski zakon. Kad bi zakon činili samo izvanjski i doslovno shvaćali Božju riječ i njegove zakone, to ne znači nužno da je i naše srce promijenjeno. Isus nas poziva na promijenu srca, a srce koje je promijenjeno posredstvom njegove milosti to srce postaje sposobno činiti dobra djela s ispravnom nakanom. To je prava sloboda. Biti slobodan u srcu za dobro. U slobodi srca birati dobro i činiti dobro. U tom duhu, rekao bi sv. Augustin svoju poznatu rečenicu: „Ljubi i čini što hoćeš“. Ljubav nas oslobađa od robovanja izvanjskom zakonu. Ljubav nas čini sposobnima živjeti istinski zakon, spontano se odlučivati za dobro, biti dobri, biti sveti, primiti Božju milost kao dar. Kad Isus kaže da je njegov zakon nepromijenjiv tu svakako misli na one bitne stvari koje je nemoguće promijeniti, koje su božanska objava i prirodni naravni zakon. Takove stvari nemoguće je promijeniti, kao što su npr. otajstvo braka između muškarca i žene ili neke crkvene dogme i tomu slično. Promijeniti se mogu neke crkvene discipline, tradicija, razumijevanja nekih sekundarnih stvari, ali ono najvažnije uvijek u svojoj biti ostaje isto i nepromjenjivo, kao što je Bog nepromijenjiv i savršen u svojoj biti. Otvorimo svoja srca Bogu kako bismo mogli razumjeti na dublji način njegovu ljubav, njegov zakon, te bili sposobni živjeti od njegove ljubavi i provoditi zakon ljubavi u našem svakodnevnom životu. Kao takvi ćemo svakako postati sposobni djelovati u ovome svijetu i biti oruđe u Božjim rukama preko kojih će Gospodin dotaknuti srca mnogih ljudi koje susrećemo.
Sada nastavimo sa našim poticajima o svetoj Euharistiji. Prošlih dva puta smo govorili o otajstvu zajednice i o otajstvu Božje riječi. Osim u zajednici Božje riječi Bog je prisutan u svetoj Euharistiji i u osobi svećenika i, naravno, u prilikama kruha i vina. Danas ćemo konkretno govoriti o Kristovoj prisutnosti u osobi svećenika. Za vrijeme svete mise svećenik ili biskup djeluju u osobi Isusa Krista – glave Crkve. Dakle, ne djeluje u svoje vlastito ime nego u ime Kristovo. Sam Krist u njima predsjeda svetom misom. Važno je to dublje razumijeti kako bismo dopustili Bogu da nas dotakne u svetoj misi i kroz osobu svećenika koja je također otajstvo kroz koje Bog progovara i otkriva se. Da li vidimo u našim svećenicima i biskupima upravo tu dimenziju koja se događa na svetoj misi, da sam Krist djeluje kroz njih? Kad bismo to tako razumijevali siguran sam da bismo puno više molili za svećenike i biskupe i da bi ih puno manje kritizirali i ogovarali. Zamoli Isusa da te dublje uvede u tajnu razumijevanja osobe svećenika za vrijeme svete mise. Pomoli se za svoga svećenika.
Svako ti dobro i Božji blagoslov!