Vjeroučitelji i svećenici i Kastavskog dekanata 4. ožujka susreli su se s nadbiskupom Matom Uzinićem u župi Srdoči. Bio je to razgovor u sinodalnom duhu s ciljem bolje povezanosti i nadopunjavanja vjeronauka u školi s katehezom koja se provodi u župama. Iz tog razloga sudionici nisu slušali predavanja nego su imali priliku iznijeti svoja razmišljanja, probleme i prijedloge u svom radu u školi ili župi.
„Želja mi je da pokušamo jedni s drugima razgovarati, više nego govoriti, da čujemo jedni druge i osluškujemo Duha Svetoga. Neka nam to pomogne pri sinergijskom povezivanju u našem poslanju, u korist onih kojima smo poslani“, rekao je na početku susreta u OŠ Srdoči nadbiskup Uzinić. Vjeronauk i kateheza različiti su, ali međusobno usko povezani. Trebali bi se međusobno nadograđivati, a za to je potreban iskreni razgovor, rekao je nadbiskup.
„To je naš zajednički hod kojim želimo pokazati da smo u poslanju koje imamo zajedno, da želimo surađivati, poticati jedni druge, uskladiti se, i međusobno i s Crkvom i njezinim poslanjem, kao i s nastojanjima koja nam u našem vremenu daje papa Franjo.“
Nadbiskup je uputio na teme o kojima je potrebno promišljati, a to su odnos povjerenja između župnika i vjeroučitelja, usklađivanje njihova djelovanja kako bi bilo vidljivo zajedništvo te činjenica da je vjera u suvremenom svijetu sve više izbor, a sve manje tradicija.
Vjeroučitelji i svećenici podržali su ovaj način rada i priliku da međusobno razgovaraju i zajedno uče. Čak su predložili da takvi susreti postanu redovni. „Ako želimo djeci dobro, samo zajedničkim snagama to možemo postići“, zaključili su. Svaki od sudionika iznio je svoja promišljanja i probleme koje susreće.
Mnogi su vjeroučitelji primijetili da djeca u školu dolaze bez vjerskog predznanja te bez tradicije i iskustva vjere koju bi trebali dobiti u svojoj obitelji. Neka djeca koja idu na školski vjeronauk ne idu na mise i ne primaju sakramente. U takvom kontekstu bilo primjera pretjerano negativnih reakcija roditelja nad nekom molitvom, nastavnom temom ili metodom rada. Svećenici se pak žale da su vikendom djeca zauzeta raznim sportovima i drugim aktivnostima te da je teško odrediti termin za župnu katehezu.
Predstojnica katehetskog ureda Ksenija Rukavina Kovačević objasnila je da vjeronauk u školi ne može od djece učiniti praktične vjernike. Za to je potrebna župna kateheza i povezivanje ta dva sustava. Potrebno je postaviti realna očekivanja od školskog vjeronauka kako bi svoju nadopunu dobio u župnoj katehezi, rekla je Rukavina Kovačević. Predloženo je da se u tu svrhu jasnije odrede zadaće župne kateheze kako bi se ujednačili kriteriji i izbjeglo ponavljanje tema.
Istaknuta je i važnost uključenosti vjeroučitelja u život župe te potvrđeno da svaki od njih zaista i primjerom učenicima pokazuje kako živjeti kršćanski.
Neki su se prisjetili i nešto dalje prošlosti kada su se zauzimali da vjeronauk dobije ravnopravno mjesto u školskom rasporedu. Takvih problema više nema, ali i dalje ima razlika među ravnateljima i školskim kolektivima u načinu prihvaćanja vjeronauka, vjeroučitelja i svećenika.
Primjer dobre suradnje župe i škole upravo su Srdoči. Ravnatelj Ivan Vukić ugostio je sudionike ovog susreta u školskim prostorima te podsjetio da je i župa u više navrata školi posuđivala prostore u župnom domu za održavanje nastave. Također, ova je škola, s obzirom da je najveća u Rijeci, posljednjih godina domaćin nadbiskupijske Vjeronaučne olimpijade.
Svećenici i vjeroučitelji prije susreta u školi okupili su se u obližnjoj župnoj crkvi gdje ih je dočekao župnik i dekan Kristijan Zeba. Nakon molitvenog uvoda, poželio im je dobrodošlicu te ih upoznao s prošlošću i sadašnjim stanjem župe. Iako je područje Srdoča gusto naseljeno još od vremena prije, a posebno nakon Domovinskog rata, prema posljednjem popisu stanovništva i ovdje je primjetan demografski pad.
Izvor: Riječka nadbiskupija