20220326 Vjeroucitelji sinodalno strucni nasl

Stručno vijeće vjeroučitelja Dubrovačke biskupije na temu „Aktualizacija kao povlašteno mjesto formativnog vrednovanja“ održano je u subotu 26. ožujka u dvorani Ivana Pavla II. u Dubrovniku. Predavanje na naslovnu temu održala je voditeljica županijskog stručnog vijeća vjeroučitelja Dubrovačke biskupije s. Katarina Mihić. U drugom dijelu stručnog vijeća, vjeroučitelji su sudjelovali u sinodalnom savjetovanju vjeroučitelja Dubrovačke biskupije.

„Aktualizacija kao povlašteno mjesto formativnog vrednovanja“

U naslovnom predavanju stručnog vijeća voditeljica Mihić je kazala da je jedna od definicija aktualizacije općenito: „provođenje u djelo, ostvarivanje tj. aktualizacija ljudskih potencijala, prenošenje u sadašnjost, posadašnjenje, dovođenje u sklad s vremenom, ažuriranje, osuvremenjivanje, itd.“, dok ju je filozofski moguće definirati kao „prevođenje iz mogućnosti (potencijalnosti) u čin (stvarnost)“. Govoreći o vrednovanju u nastavi, podsjetila je da je to „sustavno prikupljanje podataka u procesu učenja i postignutoj razini kompetencija: znanjima, vještinama, sposobnostima, samostalnosti i odgovornosti prema radu, u skladu s unaprijed definiranim i prihvaćenim načinima, postupcima i elementima, a sastavnice su praćenje, provjeravanje i ocjenjivanje“.

Podsjetila je i na razliku između formativnog i sumrativnog vrednovanja: dok se formativno provodi tijekom učenja i poučavanja i neodvojiv je dio nastavnoga procesa, te mu je svrha prikupljanje informacija o napredovanju učenika, te prepoznavanje jakih strana učenika da bi se unaprijedilo buduće učenje i poučavanje, sumrativno vrednovanje je procjena razine učeničkih postignuća (naučenog) na kraju određene faze procesa učenja, npr. na kraju nastavne cjeline/teme, polugodišta ili nastavne godine.

Istaknula je i razliku između „vrednovanja za učenje“, „vrednovanja kao učenje“ i „vrednovanja naučenog“. Naime, „vrednovanje za učenje“ ne rezultira ocjenom, a riječ je o prikupljanju informacija o procesu učenja te interpretaciji tih informacija kako bi učenici unaprijedili proces učenja, a učitelj poučavanja; u „vrednovanju kao učenje“ učenici vrednovanjem uče, te se učenik aktivno uključuje u proces vrednovanja uz podršku učitelja da bi se maksimalno poticao razvoj učenikova samostalnog i samoreguliranog pristupa učenju, a „vrednovanje naučenog“ rezultira brojčanom ocjenom.

Na nekoliko primjera iz Biblije ponudila je primjere kako formativno vrednovati tijekom aktualizacije u nastavi Vjeronauka: s Abrahamom se možemo povezati kao s ocem vjere i prijateljem Božjim; Mojsije govori o slobodi i dostojanstvu svakog čovjeka; Petar je primjer oslonca koji čovjek ima u vjeri; Pavao je pak naš brat. Svi su ti likovi primjeri osoba s kojima se svaki čovjek može susresti i povezati te kasnije učenicima prenositi osjećaje koje ti likovi bude u nama, upravo tu se događa aktualizacija koja zahtijeva suradnju učenika i vjeroučitelja te izravnu komunikaciju sa samim biblijskim tekstom, kazala je predavačica.

Radionicu na temu „Formalno podučavanje u zabavnom okruženju – s posebnim naglaskom na aktualizaciju“ održale su vjeroučiteljica Marina Serdarević i profesorica biologije i kemije Linda Jurkić.

„STEAM obrazovanje“ i PBL

Na početku su predstavile tzv. „STEAM obrazovanje“ koje je slično kao STEM obrazovanje, uz „dodatak“ umjetnosti, tj. riječ je o pristupu koji upotrebljava prirodne znanosti, tehnologiju, inženjerstvo, umjetnost i matematiku kao polazne točke prema kojima usmjerava pitanja učenika, dijalog i kritičko mišljenje, tako da STEAM odvodi STEM na sljedeću razinu: omogućava učenicima da povežu njihovo učenje u kritičnim područjima zajedno s umjetničkim praksama, elementima, principima dizajna i standardima koji im pružaju cijelu paletu predmeta na raspolaganju. Istaknule su da ovo nije novi koncept, te da su ljudi kao što je Leonardo Da Vinci pokazali važnost kombiniranja znanosti i umjetnosti u otkrićima. Istaknule su da postoji šest koraka za stvaranje učionice usmjerene na STEAM autentičnu lekciju: fokus, detalj, otkriće, primjena, prezentacija i poveznica.

Također, predstavile su PBL (Project Based Learning), a riječ je o metodi podučavanja u kojoj učenici stječu znanja i vještine radeći dulje vrijeme na istraživanju i odgovaraju na autentično, zanimljivo i složeno pitanje, problem ili izazov. U navedenoj metodi učenici aktivno sudjeluju u procesu učenja, postaju odgovorni u procesu učenja i stječu autonomiju, uče raditi u grupama i sami pristupaju rješavanju problema iz svakodnevnog života, a svako rješenje je moguće i jedinstveno. Kazale je i koje su etape: istraživačko pitanje, određivanje cilja projekta, planiranje projekta (odgojno-obrazovni ishodi), provedba projekta (aktivnosti) i evaluacija projekta (vrednovanje).

Sinodalno savjetovanje

Vjeroučitelji su na ovom stručnom vijeću, nakon što ih pročelnik Katehetskog ureda Šime Zupčić ukratko podsjetio na sinodalni hod Dubrovačke biskupije, sudjelovali u sinodalnom savjetovanju. Podijeljeni su u tri skupine, ovisno koliko godina rade u nastavi Vjeronauka, tako da su prvi skupinu činili vjeroučitelji s najviše pet godina rada u školi, drugu skupinu oni koji rade u školi od šest do 20 godina, a treću oni s preko 20 godina radnog iskustva. Unutar skupina su zajednički promišljali o sljedećim temama: koliko su zadovoljni u svom vjeroučiteljskom poslanju; što ih raduje i ispunja, a na koje poteškoće nailaze; koje će promjene sinodalni hod donijeti u Crkvi; osjećaju li potporu biskupije u svom djelovanju; o svojim prijedlozima za duhovnu i stručnu formaciju vjeroučitelja; što bi preporučili u odnosu na rad s djecom i mladima na župnoj/biskupijskoj razini te gdje vide mogućnost aktivnijeg sudjelovanja vjernika laika u životu mjesne Crkve. Uz to su mogli iznijeti i ostala svoja promišljanja.

Molitvu na početku stručnog vijeća predvodio je Ilija Saulović, vjeroučitelj u OŠ Marina Držića.

Šime Zupčić

Fotografije: Ljudevit Cikojević

Izvor: du.biskupija

Radio Marija

01:15 Glazba
02:15 Krunica - Žalosna otajstva
02:40 Glazba
03:30 Čitamo knjigu - Fanija Jelinčić: Riznice srca

FREKVENCIJE

Zagreb: 96,4 MHz i 106,8 MHz

Virovitica: 88,3 MHz

Split: 97,2 MHz

Vinkovci - Vukovar: 91,6 MHz

Opatija - Rijeka: 88,8 MHz

Varaždin - Čakovec: 96,5 MHz

Satelit: EUTELSAT 16E, 11595 MHz

Za slušatelje u SAD-u 1.712.832.8487

Duhovni kutak

Litanije Imena Marijina

Litanije Imena Marijina Gospodine, smiluj seKriste, smiluj seGospodine, smiluj se Kriste, čuj nasKrist, usliši nas Sine Marijin, čuj nasSine...

Opširnije...

Molitvene nakane

„Zahvaljujemo uvijek Bogu za sve vas i bez prestanka vas se sjećamo u svojim molitvama“ (1 Sol 1,2). Svakog dana uključujemo vaše nakane u molitvu krunice koju zajedno molimo svakim danom u 15:15. Svoje nakane i želje možete nam poslati ovdje.

world-family.png

Rujan 2024
P U S Č P S N
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

FG-TAB.png

Logo

UDRUGA RADIO MARIJA

Kameniti stol 11

10000 Zagreb Croatia

Ured: +385 1 23 27 100

Program: +385 1 23 27 777; 099 502 00 52

Redakcija: +385 1 2327000

E-pošta: info@radiomarija.hr

Copyright © Radio Marija 1997-2023

Design and development

Radio Marija

Udruga Radio Marija neprofitna je, nevladina i nepolitička građanska udruga, osnovana u Hrvatskoj godine 1995. Prvi inicijativni odbor nastao je u krilu Pokreta krunice za obraćenje i mir, a uoči osnutka uspostavljena je i suradnja s Radio Marijom iz Italije. Ideja i prvo ostvarenje Radio Marije počinje 1983. u župi Erba na sjeveru Italije. Radio Marija se postupno širi i uskoro obuhvaća cijeli talijanski nacionalni prostor.

Nakon toga osnivaju se i uspostavljaju udruge i radijske postaje s imenom Radio Marija u četrdesetak zemalja, počevši od Europe, obiju Amerika, Afrike, pa sve do Filipina na drugome kraju azijskoga kontinenta. Sve su nacionalne udruge utemeljene autonomno u svojim zemljama, a međusobna se povezanost ostvaruje preko zajedničke krovne udruge pod imenom Svjetska obitelj Radio Marije (World family of Radio Maria). WFRM utemeljilo je sedam članica, među kojima je i hrvatska Udruga Radio Marija.