Euharistijsko slavlje u splitskoj prvostolnici Sv. Dujma.
U homiliji mons. Barišić naglasio je kako evanđeoski tekst donosi iskustvo koje možemo pronaći u našem svakodnevnom životu. „Govor je o dvojici Gospodinovih učenika. Jedan je imenovan – Kleofa, a drugi je anoniman. Za to postoji razlog. Ovaj anonimni učenik predstavlja sve nas koji se nazivamo učenici Gospodinovi“, nastavio je.
Objašnjavajući evanđeoski izričaj „razgovaraju i raspravljaju“ te susret učenika s Isusom, nadbiskup je pojasnio: „’Razgovarati’ znači mirno govoriti, ali ‘raspravljati’ znači kako je na njihovu putu bilo naglašenih tonova, sukoba i neslaganja. Oni bježe iz Jeruzalema jer nisu ispunjena njihova nadanja. Kada im se Isus približio i pitao ih: ‘Što to putem pretresate među sobom?’, oni se zaustavljaju. Ta njihova gesta zaustavljanja predstavlja čuđenje. Oni se čude ‘strancu’ koji ne zna što se dogodilo s Isusom. I onda mu govore o svemu što se dogodilo. Znaju sve, svaki detalj, ali su zapravo udaljeni od Njega. Idu snuždeni, umorni, oči su im zatvorene, a srce im je sporo. Oni govore Njemu o Njemu. Oni Njega tumače, a zapravo im je stranac. Imali su problem svojih iluzija, nisu razumjeli križ i raspeće. Onda im Isus počinje tumačiti samog sebe. Započinje od Mojsija i svih proroka. Tumači im što Pisma govore o Njemu pokazujući tako da je On ispunjenje svih obećanja“.
Istaknuo je i kako se u učeničkom pozivu Gospodinu: „Ostani s nama jer zamalo će večer i dan je na izmaku!“ vidi da su se osjećali ugodno i lijepo dok im je On govorio. „Gospodin navraća kod njih i za večerom uzima kruh, zahvaljuje, lomi i daruje ga njima. U tom trenutku im se otvaraju oči. Oni Ga prepoznaju, a On iščeznu. Iako je iščeznuo, u ovoj dvojici učenika je prisutno uskrsnuće. Bili su umorni, razočarani i mrtvi, a nakon djelovanja Njegove riječi zagrijava im se ledeno srce, otvaraju oči i prosvjetljuje razum. Evanđelje govori kako su nakon toga ustali odmah i krenuli u Jeruzalem iako je bila noć. Ali, gdje je Gospodin tu nema noći, tu je svjetlo. Tu je svježina, nova snaga i uskrsnuće“, ustvrdio je nadbiskup.
Poručio je i kako iskustvo učenika „i mi doživljavamo svake nedjelje“, rekavši: „U prvom dijelu svete mise slušamo Božju riječ i ona zagrijava naša srca. Ona nas vodi prema euharistiji u kojoj dobivamo snagu za ustajanje i hodanje. A naš život je hodočašće na kojem je Krist put. U Djelima apostolskim prvi kršćani se nazivaju ‘oni od puta’. ‘Put’ i ‘hoditi’ je sinonim života. U evanđeljima Gospodin često kaže: ‘Ustani i hodi!’, ‘Oživi i hodi!’, ‘Idi, vjera te tvoja spasila!’, ‘Slijedi me!’. I danas smo u psalmu čuli: ‘Pokaži mi, Gospodine, stazu života!’. Draga braćo i sestre, mi na kraju svake mise kažemo: ‘Idite u miru!’. Idite ojačani Riječju i euharistijom, popudbinom, hranom života. Nas misa kroz Božju riječ i kruh života izvodi iz poteškoća tame, osvježava nas kako bismo stajali na nogama i hodali. Taj hod treba biti zajednički, s drugim, u svjetlu Kristova uskrsnuća“.
U koncelebraciji mise bili su katedralni župnik don Tomislav Ćubelić i župni pomoćnik don Ante Mateljan, a đakonirao je don Nikola Šakić. Izravni prijenos euharistijskoga slavlja bio je na Laudato TV, TV Jadranu i putem društvenih mreža.
Datum 26.4.2020.